SNAP SNAP

Min kamera är trasig. Efter 3 veckor på lagning börjar ja tro att hoppet är ute för den. Har börjat kika lite på en ny kamera. Men känner mig helt vilsen i djungeln av all teknik. Vill helst ha en systemkamera, men samtidigt vill jag inte att den ska vara för stor och klumpig att bära med sig. Har kikat lite extra på dess tre här nere. Just nu lutar det mot Canon PowerShot. Är i och för sig inte en systemkamera, men bara hört massa bra om den. Nån som kan hjälpa mig? Nått tips?


Alla dessa finns att hitta på siba.se



bloglovin


Kommentarer
Ellen

Jag har 450d! Det finns inget att klaga på :-) Älskar't

2009-08-10 @ 12:10:37
Lina

Det beror ju helt på vad du ska fotografera.

Det är smartare att köpa en mångsidig kompaktkamera med bra optisk zoom om du inte är ute efter att vara en seriösare "fotograf". En systemkamera är stor och du kan inte alltid ta den med dig och den får inte plats i den lilla partyväskan. Har själv en Nikon D80 och en kompakt kamera eftersom att systemkameran inte är så bra att ta med på festivaler eller fester (inte om man är mif iallafall)

Det är mitt tips, ta det inte som om att jag är elak eller något bara x) det är bara en ärlig tanke^^



Fin blogg btw ;)

2009-08-10 @ 13:18:28
Danne

Kompaktkameror har jag ingen koll på alls. Ska du ha systemkamera däremot så föredrar jag Nikon, då Canons kameror känns och ser alldeles för plastiga ut. Nikon D60 kostar ungefär lika mycket som en Canon EOS 450D, och där ingår även 18-55mm VR-objektiv (VR är Nikons egen bildstabilisator som är inbyggd i objektivet).

2009-08-10 @ 20:17:42

Har en Nikon D40, superbra om du inte vill ha en som är för tung och inte för mycket funktioner och sånt som man aldrig använder! Älskar min!!

2009-08-11 @ 08:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback